Translate

diumenge, 22 de setembre del 2013

Decàleg  per aconseguir passar el protagonisme de l’aprenentatge a l’alumne:
1.- Una estructura d’aula que permeti utilitzar amb facilitat les diferents situacions de treball.
2.- Institucionalitzar dins de la seqüència didàctica l’aplicació guiada com una manera d’atendre la diversitat.
3.- Potenciar un tipus de treball col·laboratiu, dins del treball individual,  on cada alumne fa el seu treball però estan asseguts estratègicament per a que puguin: 
. Preguntar-se dubtes quan no sàpiguen continuar fent la feina.
. Consultar-se el resultat i així poder comprovar les errades que fan  en el procés de la resolució d’una activitat.
4.- Utilitzar l’avaluació per aprendre de les errades: Disminuir la correcció conjunta i augmentar l’autocorrecció i la utilització de la tutoria entre iguals i els grups cooperatius homogeni o heterogenis.
5.  Potenciar les explicacions no presencials: vídeos, exemples desenvolupats, seguiment d’instruccions... com un recurs que facilita l’autonomia en l’aprenentatge.
6.- Utilitzar l’ampliació com un instrument que ens permet donar a cada alumne l’ajuda justa que necessita.
7.-Utilitzar la fórmula del  treball no presencial estant amb tots els alumnes a l’aula:
. Treballar en grup sense trobar-se físicament amb el grup.
.  Fer posades en comú i debats utilitzant els mitjans informàtics.
8.- Habituar-se a tenir a l’aula diferents propostes de treball simultànies.
9.- Potenciar la planificació , és a dir, que l’alumne hagi de decidir respecte a la feina que ha de fer, el quan i el com la farà.

       10.- Equilibri entre les activitats dirigides a l’aplicació dels  
       conceptes i a l’automatització i les activitats dirigides al 
       coneixement i utilització d’habilitats i estratègies que els ajuden a        generar coneixement .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada