Decàleg per aconseguir passar el protagonisme de
l’aprenentatge a l’alumne:
1.- Una estructura d’aula que permeti utilitzar amb
facilitat les diferents situacions de treball.
2.- Institucionalitzar dins de la
seqüència didàctica l’aplicació guiada com una manera d’atendre la diversitat.
3.- Potenciar un tipus de treball
col·laboratiu, dins del treball individual,
on cada alumne fa el seu treball però estan asseguts estratègicament per
a que puguin:
. Preguntar-se dubtes quan no sàpiguen continuar fent
la feina.
. Consultar-se el resultat i així poder comprovar les
errades que fan en el procés de la
resolució d’una activitat.
4.- Utilitzar l’avaluació per aprendre de les errades:
Disminuir la correcció conjunta i augmentar l’autocorrecció i la utilització de
la tutoria entre iguals i els grups cooperatius homogeni o heterogenis.
5. Potenciar les explicacions no presencials:
vídeos, exemples desenvolupats, seguiment d’instruccions... com un recurs que
facilita l’autonomia en l’aprenentatge.
6.- Utilitzar l’ampliació com un instrument que ens
permet donar a cada alumne l’ajuda justa que necessita.
7.-Utilitzar la fórmula del treball no presencial estant amb tots els
alumnes a l’aula:
. Treballar en grup sense trobar-se
físicament amb el grup.
. Fer posades en
comú i debats utilitzant els mitjans informàtics.
8.- Habituar-se a tenir a l’aula diferents propostes de
treball simultànies.
9.- Potenciar la planificació , és a dir, que l’alumne
hagi de decidir respecte a la feina que ha de fer, el quan i el com la farà.
10.- Equilibri entre les activitats dirigides a
l’aplicació dels
conceptes i a l’automatització i les activitats dirigides al
coneixement i utilització d’habilitats i estratègies que els ajuden a generar
coneixement .
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada